Skoči na glavno vsebino
+ 386 5 36 55 200 info@cirius-vipava.si

Ste že slišali travo rasti? Ali ste že imeli opravka s kupovanjem mačka v žaklju, mlatenjem prazne slame, britjem norcev…? To in še več je bilo v ponudbi na 1. aprilski stojnici v CIRIUS Vipava. Lahko bi rekli, da je bila to zabava dneva.

Kot se za vsako zabavo spodobi, mora biti poskrbljeno za glasbo, jedačo in pijačo. Ničesar ni primanjkovalo. Poslušali smo ptičje petje, plesali kot drugi hočejo, jedli pajkova rebrca, za najbolj lačne kuhali mulo in popili cel sod zraka. Zabava je trajala od jutra pa dokler se je komu hotelo zabavati. Tako se je v avli CIRIUS-a trlo zabave željnih ljudi in prav vsak je odšel z nasmeškom in pošteno obrit.

Kako so se priprave na 1. aprilsko zabavo pravzaprav začele?
Učni načrt slovenščine v Osnovni šoli s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom predpisuje tudi pouk obravnave umetnostnih besedil in je naravnan tako, da se učenci na literarna besedila odzivajo čimbolj ustvarjalno in interpretativno ter so pri poustvarjanju čimbolj kreativni in samostojni. V učnem načrtu se srečamo tudi s stalnimi besednimi zvezami, besedami s prenesenim pomenom, rekli in pregovori.
Tako smo pri pouku slovenščine obravnavali pesem Nika Grafenauerja Ušesa, ki nas je popeljala v neznani svet stalnih besednih zvez. Pesem smo temeljito obdelali, jo prebrali, analizirali, razmišljali, ugotavljali in razložili pomen besed, stalnih besednih zvez in besed s prenesenim pomenom. Zanimanje in radovednost učencev se je poglabljala in iskali smo vedno več primerov.
Na koncu pa razmišljali, kako bi nova spoznanja o besednih zvezah poustvarili. Brskali smo po koledarju in ugotovili, da se bliža neuradni praznik 1. april, ki ga praznujemo že od časa Ludvika XIV. Če gre zgodbi verjeti, je prav njega pošteno nasmolil dvorni norček.

Tako smo ob misli na 1. april zastrigli z ušesi.
Zagrizli smo v delo, saj je bila motivacija za drugačno obliko pouka velika. Še večja pa je bila želja, da se pohecamo s celo šolo. Tako smo stalne besedne zveze obdelali pri slovenščini. Pri pouku računalništva smo izdelali plakate z neuradnimi vabili na zabavo, pri tehničnem pouku pa izrezali rekvizite in se pri tem neizmerno zabavali.

Sledilo je še veliko finale, ki smo ga z nestrpnostjo čakali. Najprej smo izobesili plakate z vabilom na zabavo in obvestilo s šalo, da pouk odpade. 1. aprila smo natanko okoli 8.01 v avli CIRIUS-a postavili stojnico. Že so prišli prvi heca željni obiskovalci. Navdušeni so bili nad bogato ponudbo stojnice. Pustili so se prepričati prodajalcem, ki so tokrat prodajali svežo meglo, zijala, mačka v žaklju, mlatili prazno slamo in nudili poslušanje »trave rasti«. Prava gneča pa je bila tudi na stojnici, kjer je potekalo britje norcev. Učenci so obrili brke vseh vrst in obiskovalce nasmejali z izvirnimi šalami ter jih v en glas opominjali na 1. april. Sledilo je še fotografiranje za spomin na britje.
Obiskovalci so odhajali lepo urejeni, opremljeni z uporabnimi novimi pripomočki, predvsem pa nasmejani in z obljubo, da se prihodnje leto zopet vrnejo.

Učiteljica Katarina Trbanc in učenci 5./6./7.in 9. razreda

Dostopnost